Saturday, October 16, 2010

Heart-broken.

Dah satu bulan dan empat hari ak duduk di bumi UK ni.

Satu bulan? Cepatnya masa berlalu..
Jadi x susah sangat la nak duduk sini 3 tahun..
Ak sangat gembira sebab ak belum rasa homesick sangat lagi..
Terbukti Faiqah sangat silap...

Malam ini ak sangat sakit.
Heart-broken.
Bukan sebab siapa-siapa,
bukan sebab kawan, bukan sebab boyfriend, -memang x da boyfriend pon-

sebab rasa takut dan kesunyian.

takut dengan masa,
takut nak hidup disini keseorangan,
takut tiada tempat nak mengadu,
takut x boleh nak uruskan hidup sendiri.

Hey, kakak sangat rindu Mi...
Teringat mimpi tu..
mimpi ak dgn adik no.2 ak pergi jalan-jalan satu tempat ni..
tiba-tiba dia bagitau Mi pun ada kat tempat tu,
lepas tu dia ajak ak untuk terus sambung jalan..
ak teragak-agak.. ak bagitau dia, ak nak sangat jumpa Mi,
dah lama sangat rasanya x tengok Mi..
dia pun kata,"Okaylah.."
tapi ak terjaga sebelum kita sempat jumpa..

bila ak bangun, terasa sangat sedih,
kenapa dalam mimpi pun kita x boleh berjumpa?

Ak teringat masa kat Ipda,
ada satu hari tu,
mesej2 dengan adik bongsu ak,
tetiba ada satu ayat dia yg tulis,
"bila nak balik? ak nok main The Sims, lama doh x main.. rindula.."

Rasa hari tu jugak nak balik,
nak bagi laptop ak kat dia,

Perkataan RINDU tu terlalu dahsyat bagi ak..
biarpun dia x rindu kat ak.. tapi bila dia sebut perkataan itu,
ak sangat2 sedih.

Dan masa kat Ipda hari tu,
Masa cuti tahun baru Cina tu, ak x balik,
Teringat masa tengah brcakap telefon dengan Mi,
"Kakak x balik cuti ni.." ak dengar Mi cakap kat 2 orang tu..dengan nada kecewa
ahh, sedihnya..
tapi waktu tu ak dah janji nk teman Nazihah pergi rumah Pak cik dia..



Sekarang?

Bila kita boleh berjumpa lagi?

Sekarang semua dah besar..

sorang merantau ke sini,
sorang merantau ke sana
sorang bakal tinggalkan rumah satu hari nanti

kadang-kadang ak selalu berharap
untuk pulang balik waktu kecil2 dulu
tinggal di rumah dan bermain sama-sama.



Ak tahu suatu hari nanti, kita semua akan terpisah dan teruskan 'perjalanan' seorang diri
ak cuma minta sedikit masa lagi dengan kamu.






5 comments:

FatinHusnaKamaruddin said...

be tough
be a tough girl to travel ur life alone :)

♫ ♥ farah ada ♫ ♥ said...

sedih lak bace post ni..

CaraLov3 said...

ada sedey??
sy da meleleh-leleh da nih
haha
yupp sis
miss u damn much
miss mummy too

Nurul Anis said...

okeh sedeh!
faiqah bertabah jum!!!!

xox Faiqah xox said...

Thanks everyone... I'm okay~ maybe today I'm crying and sad, but tomorrow I'll be laughing and happy again.. this is what we call life. =D

☼ ☀ ☁ ☂ ☃